Hoe werkt de arbeidsbemiddeling van Unieke Achterhoekers?

stappen

Sinds 1 januari is de Participatiewet van kracht. Doel van deze wet is om zoveel mogelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te krijgen. Als werkgever heeft u een belangrijke taak bij de uitvoering van deze wet. Door Unieke Achterhoekers een kans te geven en met ze aan de slag te gaan, voldoet u aan de Participatiewet. Maar hoe vindt u een geschikte Unieke Achterhoeker en hoe werkt zo’n arbeidsbemiddelingsproces nou precies?

Bent u bereid een Unieke Achterhoeker in uw team op te nemen, maar ziet u op tegen het in gang zetten van het proces? Hoe komt u te weten wat u kunt verwachten en hoe werkt het?

Werkgeversservicepunt Achterhoek is aanspreekpunt
Het Werkgeversservicepunt Achterhoek is úw centrale aanspreekpunt en brengt vraag en aanbod bij elkaar. U kunt er terecht voor al u vragen. De mensen die daar werken, ondersteunen u van A tot Z zodat u zonder zorgen van start kunt gaan. Omdat de arbeidsbemiddeling elke keer anders is, krijgt ieder bedrijf maatwerk. Er zijn 6 stappen die richting geven aan het proces. Hieronder treft u ze in een schema aan.

stappen

Stap 1: Interesse
Staat u open voor socialer ondernemen en wilt u weten wat het inhoudt een Unieke Achterhoeker aan werk te helpen? Zodra u interesse toont via het contactformulier, neemt een medewerker van het Werkgeversservicepunt Achterhoek telefonisch contact met u op. U kunt ook bellen. Als u dat wilt, wordt er een afspraak gemaakt bij u op locatie.

Stap 2: Inventarisatieafspraak
De accountmanager van het Werkgeversservicepunt Achterhoek komt kennismaken, bekijkt uw bedrijf en inventariseert de werkzaamheden. Ook bespreekt hij open en persoonlijk naar wat voor kandidaat u op zoek bent en welke competenties nodig zijn. Zodra de accountmanager voldoende informatie heeft, gaat hij aan de slag met de werving en selectie.

Stap 3: Werving & selectie kandidaten
Het Werkgeversservicepunt Achterhoek heeft een grote digitale kaartenbak met werkzoekenden. Omdat de accountmanager eerst op zoek gaat naar de beste mach, hoeft u nog niets te doen. Nadat de accountmanager contact heeft gehad met geschikte kandidaten en de interesse heeft gepeild, neemt hij contact op.

Stap 4: Gesprekken kandidaten & werkgever
U plant zelf een afspraak met de geselecteerde Unieke Achterhoekers. De accountmanager is niet bij de gesprekken aanwezig. Achteraf koppelt u uw reactie terug naar de accountmanager.

Match?
Is er een klik met de kandidaat of niet? Met andere woorden; u geeft zelf aan uw accountmanager bij het Werkgeversservicepunt Achterhoek door of u met de Unieke Achterhoeker verder wil.

Stap 5: Subsidies & regelingen
U kunt in aanmerking komen voor subsidies en ondersteuning als u een werkzoekende met een uitkering in dienst neemt of stage laat lopen in uw bedrijf. Nadat er een match is, kijken de mensen van het Werkgeversservicepunt Achterhoek naar de financiële tegemoetkoming en adviseren u.

Stap 6: Coaching
Als de Unieke Achterhoeker aan de slag gaat, kunt u hem laten coachen door een coach van het Werkgeversservicepunt Achterhoek. Deze coach informeert u over de mogelijkheden tijdens een persoonlijk gesprek.

Waar wacht u nog op? Aan de slag!
Het Werkgeversservicepunt Achterhoek is hét publieke aanspreekpunt voor werkgevers op de Achterhoekse arbeidsmarkt. Dit servicepunt heeft het grootste en veelzijdigste bestand dat bestaat uit getalenteerde mensen die moeilijker aan een baan komen. Bij het servicepunt heeft u altijd één aanspreekpunt. Voor verschillende onderzoeken of specifieke begeleiding worden soms experts ingezet zoals een arbeidsdeskundige of accountmanager. Met de hands-on mentaliteit én mensenkennis kunt u rekenen op de juiste Unieke Achterhoeker. Het uitgangspunt? Samen werken aan passende banen voor méér mensen.