Van links naar rechts: Jelle Wichgers, Gaby Wichgers-Langerak, Arelys, Miranda Hermsen, wethouder Jorik Huizinga en Joost.
Precall werd in 2006 opgericht door Jelle Wichgers en Gaby Wichgers-Langerak. Het gerenommeerde Doetinchemse telemarketingbureau heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een full-service facilitair contactcenter met een breed aanbod van diensten. MKB en grootbedrijven in tal van sectoren worden ondersteund met structurele opdrachten en ad-hoc acties. Dat gebeurt op een professionele en betrokken wijze.
Precall maakt een sterke groei door. De teller staat inmiddels op 36 personeelsleden, dat aantal zal de komende tijd verder stijgen. Er is vrijwel constant behoefte aan nieuwe medewerkers. “Het gaat erg goed. Opdrachtgevers weten ons steeds beter te vinden. Dat leidt tot veel werk en daarvoor hebben we uitbreiding nodig”, vertelt Jelle Wichgers. “Iedereen is bij ons van harte welkom. Ook mensen die moeilijk aan een baan kunnen komen, bijvoorbeeld omdat ze wat ouder zijn of een afstand tot de arbeidsmarkt hebben.” Precall heeft prima ervaringen opgedaan met deze medewerkers. Volgens Gaby Wichgers-Langerak wordt er vooral gekeken naar hoe nieuwe werknemers het team kunnen versterken. “We maken geen onderscheid en kijken naar wat mensen wel kunnen. Ze zijn niet op hun cv te vangen en hebben vaak genoeg capaciteiten. Maar ze moeten wel de kans krijgen zich te bewijzen.” Bij Precall gebeurt dat regelmatig. Er wordt veel zorg en aandacht geschonken aan de trajecten, want het bedrijf investeert graag in een duurzame inzetbaarheid. “Als je er als werkgever geen tijd en energie in wil steken, is het gedoemd te mislukken”, benadrukt Jelle. “Het is logisch als het in het begin misschien wat moeizaam loopt”, vervolgt Gaby. “Juist dan geven we niet zo snel op. Er wordt met maatwerk ingehaakt op de situatie en we kunnen zelfs functies of werkzaamheden creëren voor de kandidaat. Die krijgt daarna de mogelijkheid zich verder te ontwikkelen in eigen tempo.” De sociale koers brengt Precall veel, zo zeggen de eigenaren. “Het geeft een goed gevoel en je ziet dat parels en diamanten op kunnen bloeien. Dat is heel gaaf!” Het bedrijf met een maatschappelijk hart stimuleert diversiteit en laat zien dat het ook commercieel voor meerwaarde zorgt. De nieuwe medewerkers Joost en Arelys zijn erg blij met hun baan bij Precall. “Ik voel me hier enorm op mijn plek en op mijn gemak”, merkt Arelys op. Ook Joost is enthousiast. “Ik heb het erg naar mijn zin en ben blij met de waardering die ik krijg.” Miranda Hermsen, accountmanager van WerkgeversServicepunt Achterhoek (WSPA) plaatst regelmatig kandidaten bij Precall. Er is sprake van een constructieve samenwerking die al 13 jaar duurt. Wethouder Jorik Huizinga van de gemeente Doetinchem vindt het meer dan terecht dat Precall onlangs in het zonnetje werd gezet en het predicaat ambassadeur van de campagne ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’ kreeg. “Het toekomstgerichte personeelsbeleid waarbij iedereen kan en mag meedoen, is heel bijzonder. Daarom geldt dit bedrijf als voorbeeld voor anderen. Ik vind het een eer om het bordje dat hoort bij de campagne hier achter te laten.”
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het WerkgeversServicepunt Achterhoek, tel. 088 3650400.