Frank Arendsen (midden) krijgt het bordje ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’ van wethouder Jorik Huizinga en een bos bloemen van Miranda Hermsen van WerkgeversServicepunt Achterhoek.
Frank Arendsen breekt lans voor ‘gewone’ Achterhoeker
Harrie Arendsen geniet bekendheid als de Volvo-dealer van de Achterhoek en Twente. Het familiebedrijf is al sinds 1968 actief en heeft vestigingen in Doetinchem, Zevenaar, Hengelo (O) en Almelo. Naast de liefde voor auto’s en het vergroten van mobiliteit is Harrie Arendsen een mensgerichte organisatie. “Dat zit al jaren in ons DNA”, zegt eigenaar Frank Arendsen.
Harrie Arendsen toont op verschillende gebieden een grote sociaal maatschappelijke betrokkenheid. Dat gebeurt bijvoorbeeld met de eigen Foundation waarbij regionale partners en doelen worden ondersteund. Daarnaast biedt het medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt kansen op een baan. Dat gebeurt vanuit het hart. “Waarom we dat doen? We vinden het heel vanzelfsprekend omdat we graag investeren in mensen. Ze moeten de gelegenheid krijgen om zinvol werk te doen en de mogelijkheid krijgen zich te ontwikkelen. Daar word ik zelf blij van”, geeft Frank Arendsen aan.
Vandaar dat wethouder Jorik Huizinga van de gemeente Doetinchem en adviseur werkgeversdienstverlening Miranda Hermsen van WerkgeversServicepunt Achterhoek (WSPA) het bedrijf onlangs in het zonnetje kwamen zetten. Frank Arendsen kreeg het bordje ‘Unieke Achterhoekers aan het werk’ uitgereikt. De onderneming gaat voortaan als ambassadeur van de campagne door het leven. “Het is heel inspirerend om het verhaal van Frank aan te horen”, aldus wethouder Huizinga. “Het bedrijf heeft aandacht voor sociaal ondernemen en werkt mee aan een inclusieve samenleving. Dat is heel bijzonder.” Frank Arendsen toonde zich verheugd, maar wilde wel een kanttekening plaatsen. “De campagne wordt Unieke Achterhoekers genoemd, maar ik zou het liever veranderen in Gewone Achterhoekers. Het zou namelijk gewoon moeten zijn dat bedrijven deze mensen mogelijkheden worden geboden. Wij helpen ze in ieder geval graag op weg omdat het bijdraagt aan een gezonde bedrijfscultuur. Natuurlijk moet je daar energie insteken, maar het geeft uiteindelijk nog meer energie.”
Harrie Arendsen streeft op elk vakgebied kwaliteit, klantgerichtheid en een hoog serviceniveau na. Met een extra stap krijgen klanten en medewerkers de aandacht die zij verdienen. Dat gebeurt vanuit passie voor het vak. Het bedrijf maakt net als Pedaleur Bikes onderdeel uit van MOOVZ. MOOVZ is ontstaan vanuit de overtuiging dat passende en beschikbare mobiliteit zorgt voor een gevoel van onafhankelijkheid, een gevoel van vrijheid. Alle mobiliteitsoplossingen maken dit mogelijk.